Salaris
Plaats
Locatie / afdeling
Uren
Thuisbegeleider, de tijdelijke rots in de branding
Sta jij stevig in je schoenen en hou jij van enerverend werk waarin je unieke mensen ontmoet? Dan zou dit zomaar jouw baan kunnen zijn! Als thuisbegeleider begeleid je namelijk cliënten met uiteenlopende problematiek. Denk aan mensen met dementie, gezinnen waar het niet lekker loopt of mensen met psychische problemen, een verslaving of een verstandelijke beperking. Stuk voor stuk unieke cliënten bij wie jij thuis komt en bekijkt hoe het komt dat bepaalde dingen moeilijk gaan. Dan ga je op zoek: waar zit bij iemand het ‘knopje’ waarmee je iemand met zachte hand kunt aanzetten tot ander gedrag? Bij elk klein stapje in die richting sta jij naast je cliënt. Je adviseert, geeft praktische tips en bevordert de zelfredzaamheid. Waar nodig begeleid je jouw cliënt naar gespecialiseerde hulpverlenende instanties, zoals de schuldhulpverlening of psychische hulp. Vaak is er sprake van meervoudige problematiek. Daarom onderhoud je ook contact met ketenpartners zoals GGZ, JGT, huisartsen en Sociale Wijkteams. Dit is een boeiende baan waarbij je vaak begint als iemands rots in de branding. Geleidelijk aan probeer je jezelf overbodig te maken. Zodanig dat jouw cliënt weer stabiliteit en structuur in zijn of haar leven en/of gezin heeft en op eigen kracht verder kan!
Bij ActiVite sta jij als medewerker op 1. Wij zorgen voor werk dat past bij jou en bij jouw wensen. Dat betekent dat we in overleg met jou bepalen hoeveel uur je wilt werken en op welke dagen. Daarnaast zorgen we voor een fijne werkomgeving en ruimte voor groei en ontwikkeling via onze eigen ActiVite Academie.
Verder ontvang je:
Betekenisvol zijn voor mensen die door omstandigheden extra ondersteuning nodig hebben. Dat is het mooie van thuisbegeleider zijn: vanuit rust en ruimte mensen stap voor stap weer de regie over hun leven teruggeven.
Om dit werk te kunnen doen moet je stevig in je schoenen staan. Daarbij ben je flexibel en integer. Voor gezinnen ben jij de stabiele factor in hun niet altijd even stabiele leven.
Verder is het belangrijk dat:
Ben je al enthousiast, maar heb je eerst nog wat vragen? Neem dan gerust contact op met Sebastiaan Fox, via 06-16041955, WhatsApp, of mail naar sebastiaan.fox@activite.nl.
Heb je gesolliciteerd op deze baan? Leuk! Dan krijg je van ons een e-mail dat we je sollicitatie ontvangen hebben.
Binnen 5 werkdagen laten onze recruiters je weten of wij ook die ideale match zien. Ook als wij nog wat meer informatie van je nodig hebben, nemen wij contact met je op.
Is er een wederzijdse klik, dan maken we graag kennis met je. We zijn benieuwd naar wie je bent en we vertellen je nog meer over de baan en over wat het werken bij ActiVite zo uniek maakt. En natuurlijk beantwoorden we jouw vragen.
Staan alle lichten op groen? Dan doen we je een aanbod dat bij jou past. En we stemmen met elkaar af wanneer je gaat starten.
Om bij ons aan de slag te kunnen, heb je een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een verklaring waaruit blijkt dat jouw (justitiële) verleden geen bezwaar vormt voor het vervullen van jouw baan bij ActiVite. Je ontvangt van ons een e-mail over hoe je de VOG aanvraagt. Er zijn voor jou geen kosten aan verbonden, want die betalen wij.
Wanneer je bij ons start, wacht je een warm welkom in je team. En je ontmoet gelijk andere nieuwe collega's op de ActiVite-introductiebijeenkomst waar we je van alles vertellen over onze mooie organisatie!
Vragen? Neem contact op met onze recruiter!